Veelgestelde vragen

ONLINE RESERVEREN

Ik heb geen bevestigingsmail met e-tickets ontvangen. Wat nu?

Check dan de spambox in jouw e-mailprogramma. Ook is het belangrijk dat je na de online betaling klikt op 'Bestelling voltooien' op de betaalpagina van jouw bank om terug te keren op deze website. Als jouw betaling gelukt is, moet je in ieder geval binnen een uur de kaarten hebben ontvangen. Als dat niet zo is, neem dan even contact met ons op.

Ik weet mijn inloggegevens niet meer. Hoe kan ik nu inloggen?

Als je wilt inloggen op de site dien je eerst je e-mailadres in te vullen. Vervolgens krijg je een bevestigingsmail, of - als je daarvoor kiest - een inlogcode. Met die mail of code kun je inloggen. Als je bent ingelogd kun je in je account eventueel een nieuw wachtwoord instellen via wachtwoord instellen/wijzigen. Je kunt vanaf dan inloggen met je e-mail en wachtwoord. 
Let op! Een wachtwoord is niet meer noodzakelijk. Je kunt altijd inloggen met de bevestigingsmail of inlogcode.

Ik heb kaarten gekocht met iDEAL maar ik krijg ze niet binnen. Wat nu?

Soms zijn er storingen bij iDEAL (zie hiervoor www.ideal-status.nl). Zie je dat er foutmeldingen zijn bij jouw bank, neem dan contact met ons op

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Als je e-tickets koopt, ontvang je - wanneer de betaling bevestigd is - direct een bevestigingsmail met de e-tickets. 

Ik heb kaarten besteld/ontvangen, kan ik deze nog annuleren?

Je kunt kaarten tot drie dagen voor de voorstelling annuleren. De waarde van jouw kaarten zetten we in jouw account op de website en je betaalt per kaart € 2,25 annuleringskosten. We geven geen geld terug.

Wat moet ik doen met mijn e-ticket?

Je e-ticket kun je op jouw smartphone bij de zaaldeur tonen. Je kunt de e-ticket ook thuis uitprinten.

Mijn bestelling wordt niet geaccepteerd, waarom?

Het maximaal aantal te bestellen kaarten is 10 kaarten per voorstelling. Wil je meer dan 10 kaarten  bestellen, neem dan contact op met de theaterkassa: 0416-331751 (openingstijden). Voor sommige populaire voorstellingen geldt een maximum van twee of vier kaarten per adres.

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart/Nationale Bioscoopbon ook gebruiken voor het online bestellen van kaarten?

Ja. Kies bij het kopen van kaarten bij 'Betaalwijze' eerst voor Podium Cadeaukaart of Nationale Bioscoopbon. Vul het nummer en de pincode in (en betaal eventueel het resterende bedrag met een andere betaalwijze).

Ik heb digitaal tegoed op mijn account. Kan ik dit gebruiken bij het bestellen via de website?

Ja. Op de betalingspagina zie je of je een digitaal tegoed hebt en of je dat wilt inzetten. Voor het eventuele resterende bedrag kan je vervolgens een andere betaalwijze kiezen. 

Is het mogelijk in twee termijnen te betalen bij een online reservering?

Dit is niet mogelijk via de website. Wil je online reserveren en gebruik maken van de mogelijkheid in twee termijnen te betalen, neem dan tijdens kantooruren contact op met een van onze medewerkers, telefoonnummer 0416-334746.

MINDERVALIDEN

Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?

Je kunt rolstoelplaatsen alleen telefonisch reserveren: 0416-331751 (openingstijden).

Zijn er voorzieningen voor slechthorenden?

Als ondersteuning voor slechthorende theater- en filmbezoekers is de Rabozaal (grote zaal) en de Kleine zaal voorzien van het Sennheiser MobileConnect systeem. Met dit systeem kunnen bezoekers via een smartphone en de Sennheiser MobileConnect app het geluid van een voorstelling weergeven op een hoofdtelefoon, oortjes of gehoorapparaat (indien de smartphone en het gehoorapparaat beide voorzien zijn van Bluetooth). Vraag ernaar bij onze garderobemedewerkers. Meer info >>

KLEINE KINDEREN

Ik kom met een peuter naar de voorstelling. Moet ik voor het kind een kaartje kopen?

Ja. Voor alle personen die een voorstelling bezoeken dien je een geldige toegangskaart te kopen. Let bij de jeugdvoorstellingen op de leeftijdsindicatie!

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?

Ja. We beschikken over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.

THEATERTAAL

Wat is een try-out of een reprise?

Bij sommige voorstellingen staat ‘try-out’ vermeld. In dat geval is de voorstelling nog niet in première gegaan.
Bij sommige andere voorstellingen staat ‘reprise’ vermeld. Dat betekent dat de voorstelling al eerder met veel succes (en vaak uitverkocht) in De Leest te zien is geweest en daarom nog een keer is geboekt.

STAAT JOUW VRAAG ER NIET BIJ?

Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Je kunt een e-mail sturen naar: info@deleest.nl.