Veelgestelde vragen

GEEN BEVESTIGINGSMAIL OF E-TICKETS ONTVANGEN?
Heeft u geen e-mail ontvangen van ons (bevestigingsmail of e-tickets)? Checkt u dan de map waarin uw spamberichten terechtkomen in uw e-mailprogramma. Ook is het belangrijk dat u na uw online betaling klikt op 'Bestelling voltooien' om terug te keren op deze website. Als uw betaling gelukt is, moet u in ieder geval binnen een uur de kaarten hebben ontvangen. Als dat niet zo is, neem dan even contact met ons op.

ONLINE RESERVEREN
Ik weet mijn inloggegevens niet meer. Hoe kan ik nu inloggen?
U kunt met uw e-mailadres een nieuw wachtwoord aanvragen via wachtwoord vergeten. Het aan u toegestuurde wachtwoord kunt u vervolgens in uw account wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord.

Ik heb kaarten gekocht met iDEAL maar ik krijg ze niet binnen. Wat nu?
Soms zijn er storingen bij iDEAL (zie hiervoor www.ideal-status.nl). Ziet u dat er foutmeldingen zijn bij uw bank, neem dan contact met ons op

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?
Als u e-tickets koopt, ontvangt u - wanneer de betaling bevestigd is - direct een e-mail met de e-tickets. Wanneer u kiest voor kaarten per post, dan ontvangt u uw kaarten binnen één week thuis (als de voorstelling binnen vijf werkdagen plaatsvindt, kunt u de kaarten afhalen aan de theaterkassa, op vertoon van uw bevestigingsmail).

Ik heb mijn online bestelde kaarten nog niet ontvangen en de voorstelling is al deze week. Wat nu?
Als u de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen heeft, kunt u deze afhalen bij de theaterkassa.

Ik heb kaarten besteld/ontvangen via de website, kan ik deze nog annuleren of wijzigen?
Ja. U kunt ze ruilen voor een andere voorstelling of u ontvangt een tegoedbon ter waarde van de kaarten. U betaalt per kaart € 2,25 annuleringskosten. Alleen als de voorstelling binnen een week plaatsvindt is annuleren niet mogelijk.

Ik heb gekozen voor een e-ticket. Wat moet ik hiermee doen?
Indien u heeft gekozen voor een e-ticket dient u deze thuis uit te printen. Het is dus niet voldoende wanneer u uw e-ticket op bijvoorbeeld uw smartphone bij de entree toont.

Mijn bestelling wordt niet geaccepteerd
Hoeveel kaarten probeert u te reserveren? Het maximaal aantal te bestellen kaarten is tien kaarten per voorstelling. Wilt u voor meer dan 10 personen kaarten bestellen, neem dan contact op met de theaterkassa: 0416-331751 (openingstijden). Voor sommige populaire voorstellingen geldt een maximum van twee of vier kaarten per adres.

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart/Nationale Bioscoopbon ook gebruiken voor het online bestellen van kaarten?
Ja. Kies bij het kopen van kaarten bij 'Betaalwijze' eerst voor Podium Cadeaukaart of Nationale Bioscoopbon. Vul het nummer en de pincode in (en betaal eventueel het resterende bedrag met een andere betaalwijze).

Ik heb een De Leest Cadeaubon/Tegoedbon. Kan ik nu toch via de website bestellen?
Ja, u kunt uw bestelling gewoon via de website doen en in eerste instantie het volledige bedrag betalen. Als u ervoor zorgt dat wij de bon(nen) na uw bestelling zo snel mogelijk in ons bezit hebben, wordt het bedrag binnen twee weken op uw bankrekening teruggestort of contant uitbetaald.

Hoeveel kost het om online te reserveren?
Als u online boekt, betaalt u per kaartje € 0,85 (e-tickets) of € 1,50  (kaarten per post), wanneer u met iDEAL betaalt. Voor filmkaarten bedragen de ticketkosten € 1,- per kaartje.

Wat zijn ticketkosten?
Ticketkosten zijn een bijdrage in de verwerkings- bank-, en of verzendkosten van uw kaarten.

Is het mogelijk in twee termijnen te betalen bij een online reservering?
Dis is tijdelijk niet mogelijk via de website. Wilt u online reserveren en gebruik maken van de mogelijkheid in twee termijnen te betalen, neem dan tijdens kantooruren contact op met een van onze medewerkers, telefoonnummer 0416-334746.

MINDERVALIDEN
Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?
U kunt rolstoelplaatsen alleen telefonisch reserveren: 0416-331751 (openingstijden).

Zijn er plaatsen voor slechthorenden?
De Rabozaal is voorzien van een draadloos infrarood systeem voor slechthorenden met of zonder gehoorapparaat. Als u geen gehoorapparaat hebt, zijn er speciale gehoorsetjes voor aanvang van de voorstelling gratis verkrijgbaar bij de garderobe. De praktijk leert dat ook horenden die problemen ondervinden met bijvoorbeeld de verstaanbaarheid van toneel, baat hebben bij de gehoorsetjes. In de (kleine) Thermaflexzaal is deze service niet beschikbaar.

KLEINE KINDEREN
Ik kom met een peuter naar de voorstelling die op schoot zit. Moet ik voor het kind een kaartje kopen?
Ja. Voor alle personen die een voorstelling bezoeken dient u een geldige toegangskaart te kopen. Let bij de jeugdvoorstellingen op de leeftijdsindicatie!

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
Ja. We beschikken over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.

Staat uw vraag er niet bij?
Mailt u ons uw vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. U kunt een email sturen naar: info@deleest.nl.